מפת הדרכים הקודמת שחשפה AMD נראית מאוד עמומה בהשוואה לזו הנחשפת כעת, ומציגה באופן ברור יותר איך כרטיסי המסך של חטיבת הגרפיקה של החברה יראו עד כמעט סוף העשור הנוכחי. כעת ניתן לדלות מידע מלא על סדרת ה-Polaris הבאה עלינו לטובה ומעט על אלו שיבואו אחריה.
![]()
נתחיל מהעיקר, וזו סדרת כרטיסי המסך הבאים הנקראת Polaris, שתגיע אלינו כבר הקיץ: כפי שניתן להבין מהמפה, סדרת Radeon 400 כולה תבוסס על זוג שבבי Polaris, החל מסדרת ה-Fury העליונה, דרך R9 הגבוהה ו-R8 מהמיינסטרים, ועד הסדרות התחתונות יותר מ-R7 ומטה.
בסדרות האחרונות של AMD נהגה החברה “למתג מחדש” כרטיסי מסך בשוק המיינסטרים תחת שם חדש, לרוב עם תדר ליבה מוגבר (דוגמה קלאסית- HD7970 Ghz הישן והטוב ל-280X), עובדה שהכעיסה צרכנים רבים. מאידך, על פי מה שהמפה מספרת, לא נראה יותר מיתוגים מחודשים כי אם שבבים חדשים לאורך כל הספקטרום.
על פי מה שניתן לדלות ממפת הדרכים, זוג השבבים המכונים Polaris 11 ו-Polaris 10 יתפרסו על כל הסדרה בוריאציות שונות, כאשר ניתן להסיק שסדרת Fury, ואולי אף החלק העליון של סדרת R9 יבוססו על Polaris 11. השאר יבוססו על Polaris 10. בצורה זו, כל הסדרה תבוסס על תהליך ייצור של 14 ננו-מטר, מה שיאפשר ל-AMD להציע כרטיסי מסך חזקים מתמיד לשווקים הנמוכים או לחילופין בעלי צריכת חשמל אפסית מאוד, או שניהם.

השאר כבר ידוע לנו מהמפה הקודמת: בשנת 2017 תשחרר AMD סדרה חדשה נוספת בשם Vega המבוססת על זכרונות מסוג HBM2. בשנה שלאחר מכן, טכנולוגית ה-Navi תתפוס את מקומה ותציע זכרונות מסוג חדש, שכמובן אין מקום לנחש באופן ברור על איזה סוג מדובר בשלב זה.
מה שבטוח, השנים הבאות של מותג ה-Radeon נראות זוהרות ומעניינות, במיוחד כשמציבים ממול את השקט היחסי של NVIDIA לשנים הבאות, ולמעשה, גם לטווח היותר קרוב. כפי שזה נראה, תהיה כאן תחרות צמודה, והתחרות טובה לצרכנים.