השנה האחרונה היתה קשה ליצרנית מצלמות האקסטרים, גופרו (GoPro). המכירות של ציוד האקסטרים התדרדרו באופן עקבי והמשקיעים החלו לאבד אמונה בעתיד החברה. המייסד ומנכ”ל, ניק וודמן, החל לחפש מקורות צמיחה אחרים כמו רחפנים וצילום 360 מעלות אבל ככל הנראה הוא גם לא אמר נואש בנושא צילום האקסטרים.
ביום חמישי האחרון, בהשקה די פרטית, הכריזה גופרו על פתיחת הפלטפורמה שלה למפתחים חיצוניים. אלו יקבלו אפשרות להתאים ולחבר כמה שיותר מוצרים, מכשירים ושירותים למצלמות של גופרו. באירוע הודגמו כמה פיתוחים שמראים איך מתכוונת גופרו לשפר את מצבה העיסקי.
מפתחי אפליקציות יוכלו ליצור בקרת שליטה במצלמה, שידור חי וניהול מדיה למצלמה היישר מתוך האפליקציה שלהם. מפתחי חומרה יוכלו לקבל גישה למידע שיסייע להם לחבר מכשירים שונים תוך הצמדה לגב המצלמה או דרך חיבור אלחוטי.
בסרטון ששיחררה גופרו ניתן לראות איך פאנל פנסים לרכב שטח מקבל שקעים בילד-אין למקם מצלמות גפרו שנכנסות בקלות, איך מהנדסי חברת BMW נתנו למחשב המכונית גישה למצלמות שמותקנות בחוץ. חברת הצעצועים פישר-פרייס הדגימה שילוב של שקעים מובנים למצלמות בתוך משחקים לילדים.
יחד עם האינטגרציה ל-Periscope שידור הלייב של טוויטר, שהוכרז בתחילת השנה, אפשר להבין לאיפה עוד חותרת גופרו. הרעיון הוא שכל מוצר שיכנס למערכת שיתוף הפעולה ישא עליו את הסטיקר “Works with GoPro”.
אבל משהו אחר הזיז את המניה
תוכנית לשיפור המכירות זה נחמד. אבל משהו אחר עניין את המשקיעים שלה השבוע. מניית גופרו זינקה ב-19% ביום רביעי האחרון, רק בגלל שהיא הצליחה “לגנוב” מאפל את אחד ממעצבי העל שלה. האחד שהעז לעזוב את אפל הוא דניאל קוסטר שעובד באפל מאז אמצע שנות ה-90, יותר מ-20 שנה.
דניאל קוסטר תרם חלקים נכבדים מעיצוב האייפון 4 ורשם לזכותו יותר מ-500 פטנטים עיצוביים מאז הצטרף לחברה ב-1993. הוא אחד מ-19 אנשי המעגל הפנימי והסודי של סר ג’וני אייב, המעצב הראשי של אפל, קבוצה שבמהלך ה-20 השנים האחרונות רק שני חברים העזו לעזוב אותה. אפשר לשער שגופרו הסכימה לשלם הון תועפות כדי שיקפוץ על ההזדמנות ואולי סתם נמאס לו מאייפונים.