בקרוב: DirectX 12 יאפשר לחבר ביחד כרטיסי מסך מכל סוג, גם של חברות שונות

חברת Stardock פיתחה בשיתוף עם מיקרוסופט תוכנה שתאפשר להתקין במחשב כל שילוב של כרטיסי מסך, אפילו כאלה מחברות מתחרות, ללא צורך ברכיבים כמו CrossFire או SLI. התוכנה תשולב עם DirectX 12 ולמעשה תאפשר לכל אחד לחבר למחשבו כרטיסי מסך שונים כדי ליצור מערכת Multi-GPU.

בעיקרון, זהו ריבוי מאיצי גרפיקה“; אומר בראד וורדוול (Brad Wardwell), מנכ”ל Stardock, במסגרת ראיון. “תוכלו לערבב ולחבר כרטיסים בכל דרך שתרצו“.

וורדוול ממשיך ומספר כי ניתן יהיה לצמד גם כרטיסים ישנים יותר לכרטיסים חדשים. למשל, אם יש לכם בבית כרטיס GTX 690 ישן של Nvidia, תוכלו לחבר אותו לצד כרטיס חדש יותר ולקבל שיפור בביצועים. בתחזית האופטימית ביותר, אפשרות זו תעזור לציבור הרחב לבנות מחשב זול יחסית המסוגל להריץ אפליקציות ומשחקי מציאות מדומה.

למהלך יש גם חסרונות. משתמשים מתקדמים שאוהבים להמהיר (OC) את כרטיסיהם, ייתקלו בצרות. אלו המתכננים על Overclocking “לא יהנו עם DirectX 12”, אומר וורדוול. הפיתוח החדש זכה גם לביקורת מצד מפתחות החומרה (Nvidia, AMD) שמן הסתם אינן מרוצות מאובדן השליטה על שילוב כרטיסים. חיסרון נוסף הינו האקסלוסיביות של DirectX 12 הזמין רק ל-Windows 10, וסביר להניח שכך תהיה גם האפשרות החדשה.

השאלה החשובה היא כמה ישתפרו הביצועים כתוצאה משילוב כרטיסים בשיטה החדשה. לא נמסרו עדיין פרטים מדוייקים או מבחני ביצועים בנוסח זה – אולם Stardock ומיקרוסופט מתכננות לחשוף את התוכנה החדשה ולספק פרטים נוספים בכנס GDC המתרחש השבוע.

השוואת מפרטים