אחת הבעיות המשמעותיות ביותר בעולם הסמארטפונים היא, כמובן, חיי הסוללה. כולנו מתחילים את הבוקר, במרבית המקרים, עם סוללה טעונה במלואה, אך נאלצים לסחוב פק”ל כיסים הכולל כבל USB ומטען, על מנת שהסמארטפון שלנו, חלילה וחס, יכבה לפני שאפליקציית Waze הספיקה לכוון אותנו מחוץ לפקקים בדרך הביתה.
כדי להמנע מכך ולחסוך בחיי הסוללה, רבים מאיתנו משתדלים לסגור את כל האפליקציות שפתוחות במסך האפליקציות האחרונות. ובכן, נראה שזהו ממש לא המצב, לפחות עבור משתמשי האייפון שבינינו. סמנכ”ל התוכנה באפל, קרייג פדריגי, מוסר באופן רשמי כי סגירה של האפליקציות במסך המולטי-טאסקינג במכשיר לא תשפר אף לא במעט את חיי הסוללה של מכשירי מערכת ההפעלה iOS.

התשובה לשאלה הנצחית מגיעה לאחר שאחד מלקוחות אפל החליט לשאול את מנכ”ל החברה, טים קוק, האם הוא סוגר את האפליקציות שבמסך האפליקציות האחרונות במכשירו, והאם הדבר הכרחי לצורך שיפור חיי הסוללה של המכשיר. קוק אמנם לא הגיב לשאלה, אך פדריגי, אחד מבכירי החברה הבולטים ביותר כיום, סיפק מענה קצר ומדוייק, כאשר אמר בתגובה: “לא ולא“.
במרוצת השנים הפכה הסגירה של כל האפליקציות כצעד ראשוני ואף מובן מאליו בדרך לשיפור וייעול חיי הסוללה של הסמארטפונים שלנו בכלל ומכשירי האייפון, שמרביתם ידועים בחיי הסוללה הלקויים שלהם, בפרט. עם זאת, בפועל, אך ורק אפליקציות שמשתמשות במשאבי המכשיר ברקע וקיבלו מן המשתמש את האישור לכך, הן אלו שמשפיעות על חיי הסוללה.
האם כעת, לאור הדברים הללו, תפסיקו לסגור את כל האפליקציות הפתוחות במסך המולטי-טאסקינג?