ימים ספורים לפני ההשקה הגדולה של המערכת-על-שבב החדשה שלה, מכריזה יצרנית השבבים המובילה קוואלקום על מודם LTE חדש ומהפכני בשם X16. המודם, כפי שרומז שמו, תומך ברשת הדור הרביעי בקטגוריה 16, ומציע מהירות הורדה של עד גיגה-ביט בשניה ומהירות העלאה של 150 מגה-ביט בשניה.
המודם החדש מציע את המהירות המהפכנית באמצעות שילוב של ארבע רצועות נתונים ברוחב 20 מגה-הרץ כל אחת. הוא נעזר במודולוציית 256-QAM להורדה ו-QAM-64 להעלאה, בה נעשה שימוש של שתי רצועות נתונים ברוחב 20 מגה-הרץ. המודם החדש תומך במצב “Snapdragon All”, שמיועד לתמוך בכל רשתות ה-LTE ובכל התדרים הנפוצים – בשורה משמחת לנוסעים התדירים לחו”ל, שכעת יוכלו להנות מרשת הדור הרביעי בכל רחבי העולם.
המודם תומך גם בכל הטכנולוגיות החמות ביותר בעולם התקשורת הסלולרית: דור רביעי כפול סים, שיחות VoLTE ברזולוציית HD ו-Ultra HD, ומעבר חלק לרשתות 3G ו-2G תוך כדי שיחה. בנוסף ליכולות המתקדמות, המודם החדש משפר את היעילות התרמית ומקטין את צריכת החשמל על מנת לצמצם את נזקי הסוללה שהביאה עימה רשת הדור הרביעי זללנית האנרגיה.
אף שרשת סלולרית במהירות גיגה-ביט מהירה עשרות מונים מהדרוש לשימושים הנפוצים כיום, היא עשוייה לפתוח עולם חדש של שימושים עתירי-מידע: מצלמות אקסטרים המשדרות ב-360 מעלות, מכוניות אוטונומיות המתקשרות עם הסביבה, רחפנים עם מצלמות ברזולוצייה גבוהה במיוחד והרשימה נמשכת. נדמה כי השימוש ההגיוני ביותר עבור השוק הצרכני הוא החלפת הרשת הביתית ברשת סלולרית במקומות בהן התשתית ירודה, בדומה לפיתרון שמציעה Partner #Home.
המודם החדש זמין כבר עכשיו ליצרניות השונות, ומכשירים ראשונים הפועלים בעזרתו צפויים להגיח אל השוק במהלך המחצית השנייה של השנה הנוכחית.