זה לא סוד שסוני שולטת בתחום חיישני הצילום: כמעט כל הסמארטפונים המובילים בשוק משתמשים בחיישן שיוצר על ידה. כעת היא מוסיפה להיצע החיישנים שלה את IMX318, חיישן מצלמה חדש ברזולוציה גבוהה העומדת על 22.5 מגה-פיקסל.

החיישן החדש נועד להחליף את ה-IMX230, חיישן פופולרי שכיכב במכשירים דוגמת ה-Meizu PRO 5 וה-Moto X Play. גודלו של החיישן עומד על 1/2.6 אינץ’, קטן יותר מהדגם הקודם, ויחד עם הרזולוציה הגבוהה יותר נוצרים פיקסלים זעירים בגודל מיקרו-מטר אחד בלבד – קטנים משמעותית משל הדור הקודם. עם זאת, סוני טוענת כי איכות התמונה נשארה זהה בזכות התקדמות הטכנולוגיה ושיפור שיטות הייצור.
החיישן מיוצר בטכנולוגיית Stacked CMOS, העורמת מספר רכיבים מתחת לכל פיקסל על מנת להעצים את השטח הרגיש לאור ובכך לשפר את איכות התמונה.
גודלו הממוזער של החיישן החדש יאפשר ליצרניות הסמארטפונים להטמיע אותו במגוון מכשירים דקיקים מבלי להציב בליטה ענקית בגבם. החיישן מציע לראשונה ייצוב תמונה אלקטרוני – התמונה מיוצבת בעזרת הזזת החיישן ולא הזזת העדשות המרכזות, כך שניתן להקטין עוד יותר את מערך הצילום מבלי לוותר על ייצוב.
החיישן החדש מציע מערכת מיקוד “היברידית”, לראשונה בסמארטפונים. אף על פי שלא צוין במפורש, ניתן להסיק כי המיקוד מתרחש בעזרת שיתוף פעולה בין נקודות זיהוי-פאזה על החיישן (PDAF) וזיהוי ניגודיות. לטענת סוני, המערכת החדשה מאפשרת למצלמה להתמקד בזמן מינימלי של 0.03 שניות בלבד.
החיישן החדש יוצע ליצרניות השונות החל מחודש מאי הקרוב.