בעוד שוק הסמארטפונים ממשיך לצמוח ולהתפתח במשך שנים רבות, נמצא שוק הטאבלטים הצעיר בירידה כבר לא מעט זמן. כעת, לאחר שתמה לה שנת 2015, מספקת לנו חברת המחקר IDC מבט לאחור על תפקודו של שוק הטאבלטים בשנה שחלפה – והתמונה עגומה למדי.
על פי נתוני החברה, במהלך 2015 כולה יצאו ממפעלי היצרניות השונות 206.8 מיליון טאבלטים שנשלחו לחנויות ברחבי העולם, זאת בהשוואה לנתון של 230.1 מיליון יחידות ב-2014. כך, נסגרת השנה שעברה עם ירידה של 10.1% במשלוחי הטאבלטים.
הצצה לאחור
לא רחוקה ממנה עומדת איתנה במקום השני סמסונג, ששלחה ממפעליה בשנה שעברה 33.4 מיליון מכשירי טאבלט, נתון הנמוך ב-16.1% מ-39.8 מיליון המכשירים ששלחה ב-2014.
נהנת מן ההפקר היא וואווי (Huawei), שמצליחה להכפיל את מכירותיה ושלחה 6.5 מיליון טאבלטים בשנה זו, בהשוואה ל-3 מיליון בשנה שקדמה לה. כך, סוגרת היצרנית הסינית המצליחה את רשימת חמשת הגדולות, כאשר נושפת בעורפן של לנובו (Lenovo) ואסוס (ASUS), הממוקמות מעליה במקום השלישי והרביעי, בהתאמה, עם מכירות של 11.2 ו-7.1 מיליון טאבלטים אשתקד.
בעוד שהכותרות אודות צניחת שוק הטאבלטים מהדהדות ברקע, השיקה אפל את הטאבלט הגדול, החזק והמתקדם ביותר שלה, iPad Pro, שהפך זמין לרכישה בנובמבר של השנה שעברה. סמסונג, מנגד, השיקה לאחרונה טאבלט עם מסך 18.4 אינץ’, Galaxy View, שמתיימר ללוות את משתמשיו גם למטבח.
האם לדעתכם אלו, וחידושים נוספים משלל היצרניות, הם אלו שיצליחו לעצור או לפחות להאט את הצניחה בשוק הטאבלטים? שתפו אותנו!