שבוע רע למובילת המובייל: סמסונג מתריעה מהאטה משמעותית ב-2016

Exynos 8890 Exynos Octa

כבר היה נדמה שסמסונג מצליחה לשקם את מצבה העיסקי של חטיבת הסמארטפונים אבל עכשיו גם השוק פונה נגדה. על פי התחזיות שפרסמה החברה בדו”ח הרבעוני שפורסם הבוקר (ה’), 2016 צפויה להיות שנה לא קלה עבורה.

תאגיד סמסונג הדרום קוריאני רשם ברבעון האחרון של 2015 הכנסות של כ-44 מיליארד דולר, ממש מעט מעל הציפיות. הרווח הרבעוני נפל ל-2.7 מיליארד דולר, 40% מתחת לתחזיות השוק ו-39% פחות לעומת הרבעון המקביל ב-2014. הפספוס נבע בעיקרו ממחיקות חד פעמיות גדולות (שככל הנראה לא שותפו עם האנליסטים מסיבה כלשהי).

הקשיים שבדרך

סך הכל מכרה סמסונג 97 מיליון מכשירים בכל הרמות ו-9 מיליון טאבלטים ברבעון זה שכלל את החגים בעולם המערבי. חטיבת המובייל לבדה רשמה רווח תפעולי של 1.85 מיליארד דולר, עלייה קטנה לעומת 2014. חטיבת השבבים נשארה זה הרבעון השישי ברצף המרויחה הגדולה תפעולית ביותר עם 2.3 מיליארד דולר.

לאחר שחברת אפל הורידה תחזיות ל-2016 באופן משמעותי לפני יומיים, גם סמסונג מודיעה על הקשיים שצפויים לה. בקשר למכירות הסמארטפונים הדברים כבר ברורים, 2016 תהיה תחרותית וגם ההאטה בסין לא תקל על מצבה.

אבל גם בשוק השבבים לא יהיה קל השנה. בחברה רואים האטה בהשקעות IT שתשפיע על הביקוש לשבבים. סמסונג תנסה לקזז את ההאטה במובייל והשבבים על ידי פיתוח תחום ה-IoT (שעדיין לא מגיע למימדים משמעותיים), פיתוח תחום הבתים החכמים והגדלת כושר היצור של מסכים מסוגים שונים וחדשניים.

החברה גם אישרה להמשיך בתוכנית קודמת לרכישה מניות בשוק של עצמה בסכום של כ-2.5 מיליארד דולר  הדבר עשוי לתמוך במחיר המניה ואולי לאזן במקצת את הקשיים שלפניה.

השוואת מפרטים