דורכת במקום: מכירות הסמארטפונים של LG בקושי עלו ב-2015

מסך 4K תומך HDR של LG בתערוכת CES 2016 מסך 4K תומך HDR של LG בתערוכת CES 2016 (קרדיט: יח”צ LG)

חברת LG פרסמה הבוקר (ג’) את התוצאות הכספיות לרבעון האחרון וסיכום של 2015 כולה. בחברה לא אמורים להיות יותר מדי מרוצים מהשנה שחלפה אך הסימנים מראים שעדיין לא מאוחר לסובב את הספינה. נתחיל עם החטיבה המעניינת ביותר: המובייל.

חטיבת המובייל של LG רשמה רבעון (יחסית) טוב בו הצליחה לפחות לעצור את ההתדרדרות של הרבעונים הקודמים. החברה מכרה ברבעון זה 15.3 מיליון סמארטפונים, נתון שמביא אותה לסך מכירות של 59.7 מיליון סמארטפונים ב-2015, עלייה זעומה לעומת 2014 אז מכרה 59.1 מיליון יחידות.

התקבולים ממכירות הסמארפוונים ברבעון האחרון הסתכמו ב-3.26 מיליארד דולר, גם שורה זו דומה לרבעון המקביל ב-2014. החברה מציינת בעצמה שהתחרות בשנה הקרובה תהיה קשה אך בכל זאת היא צופה שיפור ברווחיות הודות לדגמי הדגל שהיא מתכננת להוציא השנה – ביניהם ה-LG G5 כמובן.

כמה יוכלו הטלויזיות עוד לקזז?

החטיבה ששיפרה ביצועים וקיזזה את העמידה במקום של המובייל היתה חטיבת הבידור הביתי. הודות לדגמי OLED חדשים ההכנסות ממכירות הטלוויזיות עלו ב-11% ל-4.1 מיליארד דולר לעומת הרבעון הקודם לו, אך יש לציין שמדובר על רבעון חגים.

בשורה הכמעט התחתונה סגרה LG את הרבעון הרביעי עם רווח תפעולי של 301 מיליון דולר, זינוק של 27% לעומת הרבעון המקביל. בשורה הסופית היא הפסידה כסף ברבעון אך זאת לאור הוצאה חד פעמית גדולה בגין תשלום מס. בסיכום שנה, נראה ש-LG עברה את 2015 בדריכה במקום. למרות המשך הביקוש למוצרים שלה, היא לא מצליחה לייצר צמיחה אפילו סימלית באף חטיבה.

השוואת מפרטים