אפל תפרסם מחר (ג’, 26.1) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2015 וההתרגשות גדולה. לאורך השנים הרגילה אותנו החברה לצפות להפתעות חיוביות, אך הנפילה במניה בשבועות האחרונים מבטאת גידול בחוסר הוודאות בקשר לדו”ח הקרוב והשנה הקרובה. אפל מגיעה לדו”ח עם אווירה מקדימה מעט שלילית. דיווחים שיצאו מפוקסקון סיפרו על קיצוץ בשעות העובדים דווקא לקראת החגים, תקופה שבה בדרך כלל מוסיפים שעות עבודה עבור הרכבת אייפונים. גם המספרים שיצאו מ-TSM, שמייצרת חלק ממעבדי אפל, גילו וחזו ירידה חדה מאוד בהכנסות ובצריכה של מכשירי פרימיום. על רקע זה מגיעה החברה לדו”ח.
האם יישבר השיא?
אחרי המכירות המעולות ברבעון האחרון של 2014, (שיא של 74.4 מיליון מכשירים, קצת אחרי השקת האייפון 6), עולה בשוק תחושה שהפעם זה לא יהיה קל. למרות זאת, טים קוק הבטיח בשיחת המשקיעים האחרונה שהשיא יישבר פעם נוספת, מה שגורם לרוב האנליסטים לסמוך על המילה שלו. הקונצנזוס הפעם הוא מכירות של בין 76.5 מיליון ל-78 מיליון מכשירים. כל מספר מתחת ל-75 מיליון בהחלט לא יתקבל טוב.
רק 4 מבין 32 אנליסטים שבדק המגזין פורצ’ן חושבים שאפל לא תצליח לשבור את השיא. מבין האנליסטים העצמאיים (פחות שמרנים) יש כאלו שחושבים שאפל תמכור מעל ל-80 מיליון אייפונים. אגב, התחזית התעדכנה מטה ממש לאחרונה בגלל הדיווחים של היצרניות הטיוואניות.
אפל ווטש
כרגיל, טים קוק אוהב לשמור את נתוני מכירות השעונים החכמים קרוב אליו (כדי שהמתחרים ימשיכו לפעול ב”חשיכה” לטענתו). זה לא מונע מאנליסטים וחובבי טכנולוגיה לחפש דרכים יצירתיות לניחוש המספרים הזוכים. אם קוק יחליט להיות נחמד ולחשוף את כמות השעונים שנמכרו אז ניתן יהיה להשוות את התחזיות למציאות. מכיוון שאפל לא לא חשפה מעולם את המספרים האמיתיים טווח התחזיות די גדול. יש אנליסטים (לפי סקר של מגזין פורצ’ן) שמאמינים שאפל מכרה כ-7 מיליון שעונים ויש כאלו שטוענים שמכרה רק 4-5 מיליון מהם. קונצנזוס (ממוצע) התחזיות עומד על מכירות של 5.8 מיליון שעונים. נקווה שקוק ישים מחר את הקלפים על השולחן.
למה לשים לב
בשורה התחתונה צופים בשוק שאפל תרוויח ברבעון האחרון 3.23 דולר למניה על הכנסות של 76.6 מיליארד דולר. אם עכשיו קיים סיכוי קטן שאפל לא תשבור את השיא הקודם של 2014, אז המשקיעים בהחלט חוששים שברבעון הנוכחי זה יהיה כמעט בלתי אפשרי (ברבעון הראשון של 2015 אפל מכרה 61 מיליון מכשירים אחרי החגים והפעם אין לה מכשיר דגל חדש, אלא רק עדכון ביניים בדמות האייפון 6S). המשקיעים יקשיבו טוב טוב למה שיש לטים קוק להגיד בנושא זה ועד כמה צריך לצפות לנתון מאכזב בגיזרת האייפונים שמספקים כ-66% מהכנסות אפל. כמו כן, מצפים שהוא יתייחס למשבר שעובר על סין והאם התחזית לשנת 2016 כולה עדיין תקפה.