כמה שווה החיפוש שלכם? מסתבר שלא מעט. מדיווח חדש עולה כי ענקית החיפוש שילמה לאפל לא פחות ממיליארד דולר כדי להפוך את מנוע החיפוש שלה לברירת המחדל במכשירים מבוססי מערכת ההפעלה iOS. הסכום מתייחס לשנת 2014 בלבד, כך שייתכן כי סכום זה אף גדל בשנת 2015 ועתיד לגדול מעבר לכך בשנת 2016.
את המידע אנחנו מקבלים בצורה עקיפה למדי – תצהירי בית משפט. גוגל וחברת אורקל נמצאות זה שנים בתהליך משפטי אחת מול השנייה וכפועל יוצא מכך נחשפים לא מעט סודות מעיינים העוסקים במתרחש מאחורי הקלעים של עולם הטכנולוגיה. מגזין בלומברג הוא זה שחשף את תנאי התשלום של גוגל והעניק הצצה לקשר העמוק שיש בין שתי היריבות הגדולות.
במבט ראשון קשה להבין את גודל הסכום והסיבה לתשלום מצידה של גוגל, אך אסור להתעלם מכך שמכשיריה של אפל נמכרים במאות מליוני יחידות מסביב לעולם מידי שנה. כוח עצום זה הוא בסיס משתמשים משמעותי וחשוב עבור גוגל, שאינה יכולה לוותר על נתח שוק זה. מנוע החיפוש של גוגל הוא מקור ההכנסה המוביל של גוגל ומהווה בסיס ללא מעט פעילויות אחרות של החברה.
אם במקורות ההכנסה של גוגל עסקינן, בבלובמברג חשפו מידע נוסף מתצהירי המשפט שמתנהל בין גוגל ואורקל ושפכו אור על הרווחים ממערכת ההפעלה של גוגל למכשירים ניידים. על פי בלומברג, רשמה גוגל הכנסות של 31 מיליארד דולר ממערכת ההפעלה אנדרואיד ובשורה התחתונה הרוויחה 21 מיליארד דולר מיום השקת המערכת. עיקר הרווחים הגיעו מהפרסומות המשולבות באפליקציות וממכירת אפליקציות בחנות פליי סטור.