המשחק Consortium: The Tower מתוכנן, לפי יוצרי המשחק, להציע לנו חופש פעולה חסר תקדים בעולם משחקי המחשב. בכל רגע נתון השחקן יכול לבחור לעשות כרצונו. אין קטעי-מעבר, והשליטה במשחק נתונה אך ורק לשחקן גם במהלך אירועים חשובים. למעשה, ב-Interdimensional Games Inc, יוצרי המשחק, מגדירים אותו כסימולציה ממבט ראשון.
הסימולציה מדמה אירוע של חטיפת שבויים במגדל עתידני בלונדון. על השחקן להסתנן למגדל, להעריך את המצב ולנטרל את האיום. אולם לארגון זה, כמו גם לגורמים נוספים שאיננו יודעים עליהם, יש תכניות משלהם אותן יוציאו לפועל בין אם נחזה בכך או לא. הסימולציה מתרחשת בזמן אמת ברחבי המגדל, ואנו יכולים להשפיע עליה בתור דמות במשחק, אך אף אחד מהגורמים האחרים לא יחכה לנו כדי להמשיך במעשיו.
המשחק יציע חופש פעולה כמעט מוחלט. בניגוד למשחקי פעולה ממבט ראשון רגילים, בהם התרגלנו לרסס כדורים לעבר כל אויב, כאן נוכל לפתוח דיאלוג שיחה עם כל דמות שניתקל בה – בין אם אויב, חבר, או אפילו תופעות על-טבעיות. הוראותנו נשלחות מהמפקד הישיר שלנו, אלא שבכל עת יכול השחקן לבגוד בהוראותיו, לאלתר, או אפילו לחבור לארגון של “הרעים”.
המשחק לא נגמר עד שהשחקן מת, או שהגיע לאחד מהסופים האפשריים, והסביבה מגיבה לכל החלטה מבלי להציב גבולות. אפילו במקרה שיצאתם למסע הרג רצחני, עד כדי כך שהארגון ששלח אתכם מפסיק את פעילותכם ושולח סוכן אחר כדי לעצור אתכם, עדיין ניתן לגלות אפשרויות חדשות והמשחק אינו עוצר.
Consortium: The Tower הוא התפתחות טבעית של המשחק הקודם של החברה ששמו Consortium, המתאר גם הוא סימולציה דומה, רק בסביבה שונה ובקנה מידה קטן יותר. לפי יוצרי המשחק, נראה כי הופקו מספר לקחים מהמשחק הקודם, ו-The Tower יהיה ארוך יותר מקודמו, אינטלגנטי ומלא בדמויות ואפשרויות שניתן לגלות. יוצרי המשחק מגדירים אותו כשילוב של “מת לחיות” עם “דאוס-אקס”, ואם לשפוט לפי סרטוני ההדגמה שעלו עד כה, נראה כי זהו תאור הולם.
המשחק מתוכנן לצאת ביולי 2017 לקונסולות Xbox One ו-PlayStation 4, ולמחשב האישי. יוצרי המשחק משתמשים במנוע Unreal 4 המתקדם, והכריזו כבר שיתמכו במשקפי מציאות מדומה כגון Oculus Rift, כמו גם בגרסאות למק וכנראה שגם ללינוקס. המשחק נמצא כרגע בתחילתו של קמפיין מימון המונים: היוצרים מבקשים לגייס 450,000 דולר קנדיים (כ-320,000 דולר ארה”ב) ומציעים לתומכים עותקים מוזלים החל מ-$14 (כ-55 שקלים).