האינטרנט אקספלורר (“סייר האינטרנט”) היה דפדפן הבית של מיקרוסופט מאז מערכת ההפעלה ווינדוס 95 ועד הגעתו של דפדפן ה-Edge בווינדוס 10. כעת, מודיעה מיקרוסופט כי החל מה-12 בינואר תפסיק לבצע עדכונים עבור מרבית גרסאות הדפדפן ותתמוך רק בגרסאות החדשות ביותר הנתמכות על-ידי מערכת ההפעלה עליה מותקן.
משמעות הדבר היא כי מערכות ההפעלה הפופולריות ביותר הנמצאות כיום בשימוש, ווינדוס 7, ווינדוס 8.1 וכמובן ווינדוס 10, לא יספקו עוד תמיכה ועדכונים עבור הדפדפן בגרסאות המוקדמות מאינטרנט אקספלורר 11. אם אתם עושים שימוש במערכות הפעלה אלו ועדיין גולשים דרך דפדפני אינטרנט אקספלורר 10 או 9, יהיה עליכם לעדכן אותם על מנת להמשיך ולהינות מעדכונים שוטפים.
לא נשארים מאחור
בעוד מיקרוסופט לא תספק עדכונים שוטפים לדפדפנים הותיקים, אין הדבר אומר כי תושבת פעולתם על המחשב, אולם בחברה מציינים כי “אינטרנט אקספלורר 11 מציעה אבטחה משופרת, ביצועים טובים יותר, תמיכה טובה יותר לאחור ותמיכה טובה יותר לסטנדרטים הקיימים באתרי אינטרנט ברחבי הרשת”.
על מנת לעדכן את הדפדפן שלכם לאינטרנט אקספלורר 11 יש לפתוח את מרכז העדכונים (Windows Update) במערכת ההפעלה דרך “מרכז הבקרה” (Control Panel).
עבור אלו מכם העושים שימוש במערכות הפעלה ישנות יותר, תמשיך מיקרוסופט לספק עדכונים שוטפים גם לדפדפני האינטרנט אקספלורר הישנים יותר. כך, למשל, תציע מיקרוסופט עדכונים לגרסת אינטרנט אקספלורר 9 עבור משתמשי מערכת ההפעלה Windows Vista SP2, ותתמוך בגרסה זו גם עבור משתמשים עסקיים העושים שימוש במערכות ההפעלה Windows Server 2008 SP2, כאשר משתמשי Windows Server 2012 יוכלו להמשיך לקבל עדכונים עבור אינטרנט אקספלורר 10.