בתערוכת CES 2016 הנערכת בימים אלה בלאס וגאס, הכריזה יצרנית החומרה AMD על Polaris: ארכיטקטורה חדשה של מעבדים גראפיים מבית החברה. המעבדים הגראפיים החדשים יפותחו בטכנולוגיית FinFET, ויהיו מעבדי ה-14nm הראשונים לאחר ששנים רבות השתמשו AMD כמו גם Nvidia במעבדי 28nm.
השימוש בתהליך הייצור החדש יאפשר ל-AMD להרכיב מעבדים שיהיו קטנים בהרבה מאלו הקיימים כיום בשוק, ולדברי החברה יהוו קפיצת מדרגה משמעותית ביעילות האנרגטית. המעבדים יאפשרו אף למחשבים דקים וקלים במיוחד להפעיל משחקים, טכנולוגיית VR ואפליקציות מולטימדיה בצורה אפקטיבית בהרבה ממה שאנחנו רגילים אליה במחשבים כאלה נכון להיום.
לצורך השוואת ביצועים, הוצגו בתערוכה שני מחשבים המריצים את Star Wars: Battlefront ברזולוציית 1080p ועל הגדרות גרפיות בינוניות של המשחק (Medium). מחשב אחד הפעיל מעבד גראפי מדגם GTX 950, שצרך כ-140 וואט. המחשב השני הפעיל מעבד Polaris, וצרך 86 וואט בלבד באותה רמה של ביצועים, כמעט חצי מההספק.
שנת 2015 הייתה שנה קשה ל-AMD, שסיימה כל רבעון בהפסדים משמעותיים. ייתכן שהתמונה תשתנה במהלך 2016 בזכות מעבדי Polaris, שכן ל-Nvidia עדיין אין תשובה הולמת למעבדים החדשים, ו-AMD מתכוונת להכניס את ה-Polaris לשוק כבר באמצע השנה הנוכחית.
המעבדים שעתידים לצאת בארכיטקטורת Polaris יתמכו במסכי HDR, HDMI 2.0a, DisplayPort 1.3 וקידוד 4K h.256. בנוסף, מבטיחה AMD רמת ביצועים חסרת תקדים פר-וואט, ומגבה זאת בהדגמות בתערוכה. אין ספק כי פרטים נוספים ייחשפו בחודשים הקרובים.