בעוד LG כבר הספיקה להכריז על מסכי 8K כחלק מתערוכת CES 2016, חברת התקשורת הישראלית “הוט מערכות תקשורת” (HOT), שנמצאת בבעלות קבוצת אלטיס, תחל לצלם את הפקות הדרמה המקוריות שלה ברזולוציית Ultra HD, המוכרת לכולנו כרזולוציית 4K.
על פי הודעה רשמית שמסרה החברה, ציוד הצילום, מערכות התפעול והשידור שלה שודרגו על מנת לאפשר תמיכה ברזולוצייה החדשה. את הצילום באיכות המתקדמת מתחילה הוט כבר בחודש הנוכחי (ינואר 2016), ותוך חודשים אחדים יעלו שידורים בפורמט זה.
מדברי יורם מוקדי, סמנכ”ל התוכן בהוט:
HOT הייתה החלוצה בשידורי HD בישראל, כאשר תמרות עשן הינה הסדרה הראשונה שצולמה בארץ בשיטה זו. אנו גאים להמשיך ולהוביל את שוק הטלוויזיות המקומי הן באיכות הדרמות והן באיכות השידור שלהן.
כיום, ממירי ה-HD של החברה לא תומכים ברזולוציה גבוהה שכזו ולכן, לצד העלאת השידורים החדשים תציע הוט ממירים בעלי תמיכה בהצגת וידאו 4K. בשלב הנוכחי לא מסרה חברת התקשורת מתי יושקו הממירים החדשים והאם יציגו שינויים משמעותיים בהשוואה לדור ממירי ה-HD הנוכחי, מלבד התמיכה בפורמט החדש.
בהמשך לצעד זה אנו מעריכים כי חברת התקשורת הלווינית YES, מתחרתה הישירה והגדולה ביותר של הוט, תציג את תגובתה בתחום זה בקרוב.