דיווח: סמסונג ו-LG יספקו מסכי OLED למכשירי האייפון של אפל

מסכים גמישים (מקור: LG Display) מסכים גמישים (מקור: LG Display)

שתי יצרניות הפאנלים למסכים מהגדולות בעולם, Samsung Display ו-LG Display יהיו ספקיות מסכי ה-OLED עבור מכשירי האייפון של אפל, כך עולה מדיווח אתר ה-Electronic Times בקוריאה. על פי הדיווח, קרובות שתי היצרניות הדרום קוריאניות לחתימה על הסכם מול אפל, לפיו יהיו ספקיות פאנלי המסכים עבור מכשירי האייפון שיגיעו במהלך 2017-2018. כלומר, עבור מכשירי האייפון 7S או האייפון 8.

כיום מספקות LG Display ו-Samsung Display את מסכי ה-OLED עבור שעוני Apple Watch החכמים, כאשר על-פי דיווח שהגיע בחודש נובמבר האחרון, צפויה אפל לבצע את המעבר למסכי ה-OLED גם במכשירי האייפון בשנת 2018. לשם ביצוע המעבר לטכנולוגיית המסכים החדשה, תידרש השקעה גדולה במיוחד מצידן של יצרניות המסכים, זו נאמדת בכ-12.8 מיליארד דולר בשנתיים-שלוש הקרובות. אפל צפויה לתמוך בבנייתם של מפעלים חדשים לצורך הפקת פאנלי המסכים ובהמרה של מפעלים קיימים, מציין הדיווח.

ב-LG Display ישנו תכנון להתחיל בהפקת כמות נמוכה יחסית של מסכים בתחילת הדרך ולהגביר את הקצב בהמשך, כאשר על-פי הדיווח תחל החברה בהפקתם של כ-30 אלף פאנלי מסכים מידי חודש ובהמשך תגביר את קצב הייצור עד ל-60 אלף. קצב זה ייאפשר לחברה להפיק כ-200 מיליון פאנלי מסכים בגודל 5 אינץ’ בשנה. לצורך ההשוואה, אפל מכרה כ-230 מיליון מכשירי אייפון ב-12 החודשים האחרונים עליהם דיווחה בדוחותיה הכספיים (נתוני סוף רבעון שלישי, 2015).

בסמסונג דנים עם אפל על כמויות גדולות יותר של פאנלי מסכים, כאשר הדיווח מציין כמות הפקה חודשית של כ-90 אלף יחידות למשך 2-3 שנים. עם זאת, החתימה על ההסכם בין אפל וסמסונג צפויה להראות קשיים, כאשר מקורות בקוריאה מציינים כי באפל מבקשים לצמצם את רווחיות חטיבת המסכים של סמסונג לכדי שולי רווח המסתכמים באחוזים ברמה החד ספרתית (כלומר, פחות מ-10% רווח).

מסך גמיש לסמארטפון (מקור: Samsung Display)
מסך גמיש לסמארטפון (מקור: Samsung Display)

חטיבת המסכים של סמסונג הינה אחת הגזרות בה זוכה החברה להצלחה גדולה. ברבעון השלישי של 2015 דיווחה על עליה של כ-13% בכמות המשלוחים בחטיבת המסכים בהשוואה לרבעון הקודם (Q2/15), כאשר מסכי ה-OLED הציגו עליה של כ-30% בכמות המשלוחים.

בנוסף, שולי הרווח ממסכי ה-OLED צפויים להיות גבוהים יותר, שכן מדובר בטכנולוגיה חדשה מזו של מסכי ה-LCD. בחברה דיווחו על שולי רווח הנעים סביב שתי ספרות ברמה הנמוכה, עבור מסכי LCD המיועדים לטלוויזיות, כלומר בין 10%-20%, ומכאן, יש להניח, שמסכי ה-OLED מניבים הרבה יותר עבור סמסונג.

השוואת מפרטים