במהלך לא שגרתי, החליטה קוואלקום לשנות את שמן של שתי מערכות-על-שבב המיועדות לשוק הביניים – Snapdragon 620 ו-Snapdragon 618. שמותיהן החדשים מעתה יהיו Snapdragon 652 ו-Snapdragon 650, והם נועדו להמחיש בצורה טובה יותר את הביצועים המשופרים שהן מציעות.
בפברואר השנה הכריזה קוואלקום על זוג המערכות בהן עסקינן, בסדרת Snapdragon 600 המכוונת לשוק הביניים. הבחירה למקם את זוג הערכות בשוק הביניים הייתה תמוהה במקצת – שתיהן מציעות את ליבת A72 החדשה מבית ARM, שאמורה להיות עוצמתית משמעותית מליבת A57 שמככבת במערכת על שבב החזקה ביותר של קוואלקום הנמצאת בשימוש כיום – Snapdragon 810.
ככל הנראה, הבחינה קוואלקום במהלך הפיתוח כי ביצועי המערכות גבוהים משמעותית משאר חברי הסדרה – ולכן הוחלט על “הקפצה” במספור שנועדה ליצור הפרדה בין המערכות החדשות לישנות בסדרה. סביר להניח שהמערכות מציעות ביצועים התואמים אפילו את סדרת הדגל Snapdragon 800, אך ככל הנראה קוואלקום בחרה שלא להעביר אותן אלייה על מנת שלא לגנוב את אור הזרקורים מה-Snapdragon 820 שעתידה להגיע בקרוב.

ה-Snapdragon 652 מציעה ארבע ליבות A72 עוצמתיות, בעוד של-Snapdragon 650 יש שתיים בלבד. כל אחת מהמערכות מציעה ארבע ליבות נוספות, ליבות A53 חסכוניות שנועדו לשפר את חיי הסוללה. שתיהן מציעות מודם מתקדם מסוג X8 התומך ברשת הדור הרביעי (LTE) במהירות של עד 100 מגה-ביט. בנוסף, הן מציעות יכולות צילום וידאו מתקדמות ברזולוציית Ultra HD – אחת הסיבות המרכזיות בזכותן בחרה קוואלקום בשינוי השמות.
זוג המערכות-על-שבב החדשות צפויות להגיח אל השוק בחודשים הקרובים.