המניה של יצרנית מצלמות האקסטרים, גופרו, קרסה מעל ל-70% בשנה האחרונה וביום שישי רשמה עוד שפל חדש. הערכת המשקיעים היא ששיא המכירות כבר מאחורי החברה וגם העובדה שיותר מדי חברות החליטו להיכנס לתחום לא עוזרת.
מצב המכירות השפיע קשות גם על ספקית השבבים של גופרו, אמברלה (Ambarella). והיא בתורה הפכה להיות אינדיקטור למצב המכירות של גופרו, מעין סימביוזה שלילית שמשפיעה אחת על השנייה. אמברלה, שמייצרת שבבי עיבוד תמונה ודחיסת וידאו, דיווחה בשבוע שעבר על האטה בצמיחה בגלל גופרו, אך חמור מכך הורידה תחזית לרבעון הנוכחי, רמז למכירות של גופרו בעונת החגים.
כל צמיד הוא מתחרה בחגים
אמברלה הכניסה ברבעון השלישי 93.2 מיליון דולר, גידול של 42% לעומת שנה שעברה. מספר יפה אך זהו שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מזה 5 רבעונים. תחזית ההכנסות לרבעון הנוכחי ירדה לכ-65 מיליון דולר, נמוך הרבה יותר מהתוצאה האחרונה (92.2) ועוד בעונת החגים שאמורה להיות החזקה ביותר.
לא מסובך למצוא את הסיבה, והיא גופרו. אם גופרו הזמינה כמות שבבים נמוכה במיוחד מאמברלה לעונת החגים, זה אומר שהמכירות צפויות להיות מאכזבות במיוחד. לא שזה מפתיע. זה רק חיזוק לדיווח של גופרו עצמה לפני חודש וחצי שנתנה תחזית קודרת בגלל תחרות בשוק מחשוב הספורט הלביש.
תגובת השוק היתה מעורבת: אמברלה (טיקר: AMBA) ירדה 1.6% לאחר שאיבדה 45% בחצי שנה. המשקיעים של גופרו לעומתה קיבלו תירוץ נוסף להכות במניה. היא איבדה 5% נוספים והגיעה לשער 18 דולר,
