יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, Huawei, עשויה לבצע מהפכה של ממש בעולם הסמארטפונים, עם הצגתן של סוללות ליתיום-יון (Lithium-ion) בעלות טכנולוגיית טעינה מהירה מתקדמת במיוחד, שמותירה הרחק מאחור את אלו של סמסונג וקוואלקום, בהן מבצעות שימוש מרבית היצרניות.
את הסוללות המתקדמות חשפה חברת Watt Lab, הנמצאת בבעלות ושליטה מלאה של וואווי, במהלך כנס הסוללות Battery Symposium ה-56 במספרו שהתקיים לפני ימים בודדים ביפן. שם, הציגה החברה בדמו קצר צמד סוללות בטכנולוגיית הטעינה המהירה החדשה.
את הראשונה מביניהן, שהגיעה עם קיבולת של 600mAh, הצליחה החברה להטעין מ-0% ל-68% ב-2 דקות בלבד. הסוללה השניה אותה הציגה וואווי הייתה בנפח 3,000mAh ונטענה במהירות שיא של 5 דקות מ-0% ל-48% שיספיקו, לטענתה, עבור “10 שעות שיחה במכשירי המובייל של Huawei“. החברה ממשיכה ומסבירה שהטעינה המהירה עד פי 10 בהשוואה לסוללות סטנדרטיות בשוק, לא תשפיע על משך חיי הסוללה, ואלו ימשיכו לתפקד כסדרן.
אם חשבנו לרגע שוואווי תעצור עם טכנולוגיית הסוללות החדשה שלה בסמארטפונים, כנראה שטעינו. על פי פוסט שפורסם בבלוג וואווי בנושא, החברה בטוחה בהצלחתה של הטכנולוגיה החדשה ומעוניינת לשלב אותה בסמארטפונים, מכשירים לבישים ואף במכוניות חשמליות.
צפו בסרטון ההדגמה לטכנולוגיה החדשה:
חברה אחרת העובדת במרץ לשיפור משמעותי של חיי הסוללה במכשיריה הינה סמסונג, שביצעה השקעה אסטרטגית בחברת סטורדוט (StoreDot) הישראלית, גם זו פיתחה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד שתאפשר טעינה מלאה של הסוללה תוך 30 שניות בלבד.