תביעה שהוגשה בשמם של 12,000 עובדי אפל סטור בגין מדיניות ‘חיפוש בתיקים’ נדחתה השבוע. העובדים שמרוויחים שכרם לפי שעה טוענים שבכל פעם שהם יוצאים לאכול או בסיום יום עבודה מבצעים עליהם חיפוש.
על זמן ההמתנה לחיפוש בתיקים וזמן החיפוש בפועל לא משלמים להם והדבר נוגד את חוקי העבודה האמריקנים. השופט דחה את טענות העובדים באומרו ש”עובדי אפל יכולים לבחור אם להביא תיק לעבודה” ולהימנע מעיכוב החיפוש. השופט רואה במדיניות כאמצעי סביר נגד גניבות וכתב כי הוא פשוט לא מצא תובע שהיה חייב להביא תיק לעבודה.
[interaction id=”564712433eaa7f143414c426″]
מועדון קרב
מישהו אי שם העלה אתר בו הוא מבטיח להשיק אפליקציה שתחטיף לכם כהוגן, מהומה רבה על לא דבר. האפליקציה, ששמה Rumblr, מציעה למשתמשים לארגן תגרות רחוב קרוב לכתובת מגוריהם וממשק המשתמש פעל בדומה למציאת בן/בת זוג בטינדר.
לאחר מיני-מהומה ברשת הסתבר שמדובר במתיחה: אין באמת אפליקציה כזו וגם הטענה שהיא מחכה/נדחתה על ידי אפל שקרית. ככל הנראה, אפילו צילומי המסך שהפיצו לתקשורת היו מזויפים. ובכל זאת, יותר מדי רשתות טלוויזיה העלו את האייטם לשידור והם קיבלו את 15 דקות התהילה שלהם.
ומי יפקח על המפקח?
כל בעל חשבון LInkedIN יודע עד כמה המיילים שלה יכולים להיות נודניקים. בלינקדאין יודעים שהם שולחים יותר מדי הודעות למשתמשים וכדי להוריד את כמות הספאם החליטו בחברה לפתח תוכנה פנימית נוספת שתשלוט על התכנים שנשלחים.
לא רק שבלינקדאין צריכים לפתח תוכנה נפרדת שתפסיק להטריד אתכם, גם יש לה שם מפוצץ: ‘פיקוח תעופה אווירית’ (Air Traffic Controller). מעניין אם המהלך הביורוקרטי הזה ילמד יום אחד בבתי ספר לרשויות ממשלתיות.

כמה הייתם משלמים עבור צילום לחג?
מורל ארגוני הוא דבר חשוב אבל איפה עובר הגבול בין ארגון של יום כיף לבין בזבוז זמן משווע? מגזין Re/code דיווח שמריסה מאייר הכריחה את כל הסמנכ”לים שלה להצטלם לתמונת חג בסגנון “הקוסם מארץ עוץ” עם כל הדמויות והתלבושות התואמות.
At Yahoo holiday party. @YahooEventsTeam #noplacelikehere pic.twitter.com/pPK74xlLUW
— TravelSite.com (@TravelSite) December 7, 2014
עלות תענוג התלבושות והפקת הצילום הגיעה לפי הדיווח ל-70 אלף דולר! סכום קצת יקר עבור חברה שאמורה לחסוך (לפחות למראית עין) וגם כל דקה מזמן ההנהלה הבכירה. כמה מאותם סמנכ”לים כבר לא ביאהו, מעניין עד כמה ההתעקשות של מאייר להלביש אותם בבגדי האריה הפחדן והדחליל תרמה לכך.
שווה לאחר בגלל גוגל?
המכונית האוטונומית של גוגל נעצרה בכביש אתמול על ידי המשטרה. הסיבה: המכונית נסעה לאט מדי. גוגל אישרה את הדיווח ואף העלתה פוסט בדף הגוגל+ שלה. גם משטרת מאונטיין וויו סיפרה על המקרה באתר שלה. הדבר הראשון שהיה לגוגל לומר על הנהיגה האיטית זה ש”אנשים לא מעוכבים בגלל זה לעיתים קרובות“. בחברה הסבירו שהמכונית האוטונומית מוגבלת בכוונה למהירות של 40 קמ”ש בלבד מסיבות בטיחותיות. גוגל מתגאה בכך שזהו השוטר הראשון שעוצר את המכונית לאחר 1.2 מיליון מיילים (כמעט 2 מיליון ק”מ) של נסיעות נסיוניות.
Presented without comment.Image ©2015 Aleksandr Milewski
Posted by Zandr Milewski on Thursday, November 12, 2015