סמסונג תקדים את מועד ההכרזה על מכשיר סמארטפון הדגל הבא שלה, Galaxy S7, לחודש ינואר 2016, כך על פי דיווח מגזין ה-Electronic Times הקוריאני. הקדמת מועד ההשקה, על פי הדיווח, נועדה על מנת לקדם את התחרות במכשיריה החדשים של אפל, ה-iPhone 6S וה-iPhone 6S Plus.
אין זו הפעם הראשונה בה הקדימה סמסונג את מועדי ההכרזה וההשקה של מכשיריה, כאשר גם השקתם של שני הפאבלטים החדשים של החברה, Galaxy Note 5 ו-Galaxy S6 Edge Plus הוקדמה לחודש אוגוסט, זאת בניגוד להשקות קודמות של פאבלטים שערכה החברה בספטמבר.
קראו גם: סקירה מלאה למכשיר ה-Galaxy Note 5
בשנים האחרונות נהגה סמסונג להציג את מכשירי הדגל שלה לסדרת ה-Galaxy S בתערוכת המובייל השנתית MWC הנערכת בחודשים פברואר או מרץ. הקדמת מועד ההכרזה לינואר 2016 עשויה להעיד על כך שבחברה מתכננים להציג את המכשירים בתערוכת CES שתיערך בלאס וגאס בחודש ינואר, או לחלופין, להציג את המכשירים באירוע עצמאי ונפרד מהתערוכות.
אסטרטגיה חדשה
השינויים במועדי ההכרזה וההשקה של מכשיריה של סמסונג הינם רק צד אחד במלחמתה ביריבה אפל, כמו גם בשחקניות משמעותיות נוספות בשוק הסמארטפונים התחרותי. אולם בסמסונג החלו לאחרונה לדחוף בעוצמה תחום מהותי לא פחות עבור החברה – פיתוח ושיווק מערכות על שבב.
הצצה לאחור
לאחרונה הוזכר שמה של סמסונג כיצרנית פוטנציאלית עבור המערכות על שבב (SoC) של קוואלקום ו-Huawei, כאשר החברה מייצרת שבבים אלו גם עבור מכשירי סדרות הגלקסי שלה.
על פי ה-Electronic Times, פועלת סמסונג בימים אלה לשם בניית קו מוצרים חדש שימותג כ”סאב-פרימיום” (Sub Premium) ויכלול מעבד שלא ישולב עם רכיב המודם כחלק מהמערכת על שבב, כפי שיעשה הדבר בסדרת מכשירי הפרימיום של החברה. יש להניח כי סדרת ה”סאב פרימיום” של סמסונג תהיה סדרת ה-Galaxy A, אשר כבר כוללת עיצוב פרימיום ונחשבת ליקרה מכדי להוות לסדרת מכשירים עבור שוק הביניים.
בסדרת מכשירי הפרימיום (אליה אנו מתייחסים כסדרת מכשירי הדגל) צפויה סמסונג לשלב ליבת מעבד בייצור אישי, עליה שמענו בעבר בתיאור המערכת על שבב Exynos M1. הליבות החדשות יחליפו את אלו של חברת ARM, בהן עושה כיום סמסונג שימוש במכשירי ה-Galaxy S6 וה-Galaxy Note 5, שינוי שעשוי להביא להתאמה טובה יותר למכשירי החברה בצד הביצועים וצריכת החשמל.
עם פרסום הדוחות הרבעוניים המקדימים של החברה מוקדם יותר החודש הציגה סמסונג עליה של 80% ברווח התפעולי בהשוואה לנתוני הרבעון השלישי בשנת 2014. אולם אף ההערכות בדבר הצמיחה בתוצאותיה של חטיבת המובייל של החברה, עושה רושם כי דווקא חטיבת השבבים של החברה היא זו המציגה את הסיבה העיקרית לנתונים הטובים, סיבה מספקת לרצונה של סמסונג לדחוף את פיתוח השבבים קדימה.