חברת LG היא שחקנית מרכזית בשוק הטלוויזיות, ושמה כבר עלה לכותרות לא מכבר עם שמועות על כך שאולי תציג בתערוכת CES 2015 טלוויזיות ברזולוציית 8K, אך מסתבר שזה לא הכל. בנוסף לשמועות, הודיעה הבוקר (ג’) LG שבתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית שתיערך בתחילת ינואר, תציג טלוויזיות 4K בעלות תצוגה משופרת הודות לטכנולוגיה חדשה בשם “נקודות קוונטיות” (Quantum Dot).
הטכנולוגיה החדשה עושה שימוש בננו–קריסטלים בגדלים של 2 עד 10 ננומטר על מנת להציג ספקטרום רחב של צבעים בהתבסס על גודלו הפיזי של הננו-קריסטל. למרות שב-LG היו מעדיפים שהצרכנים ירכשו טלוויזיות OLED, טכנולוגיה עליה נסמכים מוצרי העתיד של החברה, נבחר השימוש בננו-קריסטלים בשל מחירם הגבוה של מסכי ה-OLED, חרף ירידות המחירים האחרונות. לכן, לא מפתיע שהחברה מציגה בינתיים שיפורים למסכי ה-LCD הקיימים, כדי למשוך אליה לקוחות לכיוון המעוניינים בשדרוג הטלויזיות שלהם למסכי ה-4K.
סדרת הטלויזיות החדשה תתפוס את מקומה בין סדרת ה-Ultra HD LCD וה-Super colorful OLED, ותציג ביצועים טובים יותר מאשר מסכי LCD רגילים ע”י פריסת ספקרום צבעים רחב שיספק תמונה חדה יותר. סוני כבר עושה שימוש בטכנולוגיית הנקודות הקוונטיות בטלוויזיות החדשות שלה ויש דיווחים על כך שגם סמסונג תעשה בקרוב שימוש בטכנולוגיה החדישה.
הטלוויזיות החדשות יהיו זמינות בשנה הבאה בגדלים של 55 ו-65 אינץ’.