תוכניותיה של נוקיה בכל הנוגע למערכת ההפעלה למובייל של גוגל, אנדרואיד, אינן נגמרות בסמארטפונים זולים עם ממשק בעל משבר זהות. החברה חשפה בצעד מפתיע את Z Launcher, לאנצ’ר חדש לאנדרואיד, שאמור להחליף את ממשק המשתמש של הסמארטפון שלכם באחד שונה. הלאנצ’ר החדש כולל שלל פונקציות מעניינות המשלבות ממשק בסיסי יחסית.
Z Launcher יגביל אתכם למסך בית אחד בלבד שבחלקו העליון שעון והפגישה הבאה שלכם. מתחת תמצאו רשימת אפליקציות ואנשי קשר המשתנה בהתאם לשימוש במהלך היום. אם תרצו למצוא אפליקציה או איש קשר ספציפיים, תוכלו פשוט לכתוב על המסך את האותיות בשם שלהם ואז הם יאכלסו את הרשימה. בתחתית המסך ישנן אפליקציות קבועות ואייקון למגירת האפליקציות המלאה, וזהו. ממשק בסיסי מאוד שעשוי לפשט את השימוש באנדרואיד עבור משתמשים רבים.
[vimeo]http://www.vimeo.com/98567567[/vimeo]
נכון לעכשיו Z Launcher נמצא בשלב בטא מוקדם, כך שייתכן וישנם לא מעט באגים. אנחנו לא חושבים שנוקיה מצפה להחליף את הממשק הנוכחי של מכשירי Nokia X במכשירי האנדרואיד העתידיים שלה ויהיה מעניין לראות בהמשך מהי התוכנית המסתתרת מאחורי הלאנצ’ר. מה גם שטרם הזכרנו את המעבר של חטיבת המובייל של נוקיה למיקרוסופט, שיכול להיות שתהרוג את כל המעורבות עם אנדרואיד.